Herb Komenda Powiatowa Państwowej Straży pożarnej w Cieszynie
Wiadomości
<< Poprzednia strona Następna strona >>
Dofinansowanie jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych
Tryb i zasady udzielania dotacji dla jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych na zadanie publiczne „Dofinansowanie jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych” w 2019 roku

  1. Słowo wstępne KG PSP - POBIERZ
  2. Tryb i zasady - POBIERZ
  3. Wniosek - POBIERZ
  4. Przykładowy wniosek - POBIERZ



Źródło: www.straz.gov.pl
Data dodania: 2019-08-22 20:26:12
Autor: kpt. Tomasz SZYMALA
Serwis kąpieliskowy Głównego Inspektoratu Sanitarnego

Mając na uwadze promowanie kąpielisk - miejsc spełniających europejskie standardy organizacji i nadzoru, jak również bezpieczeństwa osób przebywających na kąpieliskach poniżej zamieszono link do serwisu kąpieliskowego prowadzonego przez Główny Inspektorat Sanitarny :





 
Data dodania: 2019-08-14 08:23:37
Autor: st.kpt. Michał Pokrzywa
Olimpiada OSP
TRWAJĄ ZAPISY DRUŻYN NA OLIMPIADĘ OSP.

Serdecznie zapraszamy druhny i druhów na VII Ogólnopolską Olimpiadę Sportowo-Pożarniczą Strażaków OSP, która odbędzie się w dniach 14 i 15 września 2019 roku na terenie Ośrodka Czorsztyn - Ski w Kluszkowcach gmina Czorsztyn, woj. małopolskie.
W dzisiejszych czasach ludzie szukają różnych alternatyw na rywalizację sportową i taką alternatywą jest nasza Olimpiada odmienna niż typowe zawody strażackie. Na atrakcyjność zawodów wpływa niespotykany nigdzie w kraju przebieg konkurencji i formuła zawodów strażackich rozgrywanych na nietypowej jak na zawody strażackie arenie sportowej umiejscowionej w górach i otaczającej ją przepięknej scenerii górskiej. Wpisana już na stałe w kalendarz zawodów strażackich Olimpiada jest jedną z największych imprez sportowych OSP w kraju, ponieważ co roku bierze w niej udział kilkadziesiąt jednostek reprezentujących prawie wszystkie województwa.

Kontakt w sprawie zawodów: tel. 731 880 083 , tokbike1@op.pl
Zgłoszenia drużyn przyjmujemy do 12.09.2019 godz.12.00

OPIS ZAWODóW.

Od 7 lat stworzona według naszego pionierskiego pomysłu impreza sportowa zawiera regulamin i przebieg zawodów stworzony specjalnie na potrzeby Olimpiady OSP. Nie przeprowadzamy wcześniejszych eliminacji, a na zawody może zgłosić się dowolna krajowa jednostka OSP. Startują 5-osobowe drużyny z podziałem na druhów, druhny i drużyny mieszane. Jednostki OSP mogą zgłosić swoją drużynę do jednego wybranego przez siebie podziału lub od 1-2 drużyn w dowolnie wybranych przez siebie podziałach. Można także zgłosić drużynę lub drużyny częściowo składające się ze strażaków z danej jednostki OSP i strażaków z innych jednostek, również może to być np. reprezentacja miejscowości, Gminy lub powiatu.
Zawodnicy muszą być pełnoletni, jednak warunkowo opcjonalnie dopuszczamy w każdej drużynie lub w drużynach zgłoszonych przez dane OSP do 2 zawodników, którzy ukończyli 15 lat.
Na wyznaczonej w górskim terenie trasie od momentu startu do chwili przekroczenia linii mety, drużyny mają w jak najkrótszym czasie do zaliczenia (każdego dnia inne) kolejno następujące po sobie przeszkody i zadania. Tradycją i ciekawostką naszych 2-dniowych zawodów jest to, że o zadaniach i ich kolejności zawodnicy dowiadują się dopiero w dniu startu. 
Podczas sportowych zmagań strażakom i kibicom jak zawsze będą towarzyszyły dodatkowe atrakcje: regionalne i nie tylko występy, konkursy, prezentacje oraz miasteczko ze stoiskami znanych w kraju producentów i dystrybutorów sprzętu strażackiego.

Organizatorzy Zawodów druhowie Dariusz i Zbigniew Tokarscy
Współorganizator Oddział Wojewódzki ZOSP RP Województwa Małopolskiego w Krakowie
Info: www.facebook.com/olimpiadastrazakowosp/ , zosprp.malopolska.pl

 
plik 1
Data dodania: 2019-08-13 10:18:41
Autor: st.kpt. Michał Pokrzywa
Mianowanie nowo przyjętych strażaków w KP PSP
W dniu 01.08 br. Komendant Powiatowy PSP w Cieszynie bryg. Damian Legierski wraz z przedstawicielami komendy, oficjalnie powitał sześciu nowo przyjętych aspirantów, którzy z dniem 1 sierpnia rozpoczęli pracę w Jednostkach Raowniczo-Gaśniczych powiatu cieszyńskiego. 
Ponadto z dniem 1 sierpnia Komendant PSP mianował młodszych aspirantów na stanowisko starszego ratownika.
Panom aspirantom życzymy wielu sukcesów w życiu zawodowym jak i prywatnym.  


plik 1
plik 2
plik 3
plik 4
plik 5
plik 6
Data dodania: 2019-08-07 10:36:45
Autor: st. kpt. Michał Pokrzywa
Kręci mnie bezpieczeństwo nad wodą - wizyta strażaków w bazie WOPR
W miniony piątek tj. 2 sierpnia w ramach kampanii Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji „Kręci mnie bezpieczeństwo na wodą” strażacy z JRG 1 wraz z ratownikami WOPR zorganizowali pokazy oraz prelekcję dotycząca bezpiecznego wypoczynku nad wodą dla półkolonii przebywającej na wakacyjnym wypoczynku nad Jeziorem Żywieckim. 
Spotkanie z dziećmi odbyło się w Bazie Ratownictwa Wodnego w Żywcu, gdzie też w minionym tygodniu, podczas praktycznych warsztatów, ratownicy powiatu cieszyńskiego podnosili swoje umiejętności z zakresu ratownictwa na wodach.
Spotkanie z dziećmi było doskonałą okazją do przekazania informacji na temat bezpiecznego zachowania w trackie letniego wypoczynku.
„Kręci mnie bezpieczeństwo” to kampania społeczna, której głównym celem jest zwrócenie uwagi młodych ludzi na kwestie związane z bezpieczeństwem. Szereg spotkań, które odbywają cieszyńscy strażacy z wypoczywającymi dziećmi i młodzieżą na wakacjach w ramach omawianej akcji i kampanii społecznych ma na celu podniesienie świadomości młodych ludzi na aspekty związane nie tylko z zagrożeniem pożarowym, ale ogólnie pojętym bezpieczeństwem. 
Podczas spotkania przedstawiono najmłodszym tematykę ratownictwa wodnego oraz kwestie związane z bezpieczeństwem nad wodą. Strażacy podczas pogadanki poinstruowali dzieci jak zachować się w obliczu niebezpieczeństwa i jak używać numerów alarmowych.
Kolejnym punktem spotkania były pokazy ratowania osób tonących przy użyciu sprzętu dostępnego na kąpieliskach, ewakuacji osób poszkodowanych na brzeg oraz udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Ponadto ratownicy WOPR zorganizowali pokaz ratowania osoby tonącej przy użyciu psów ratowniczych.
Dzieci miały również możliwość praktycznego użycia sprzętu do ratownictwa wodnego – rzut kołem ratunkowym i rzutką linkową. 

PORADY

Planując wypoczynek nad wodą, zapoznaj się z poniższymi radami i wskazówkami, które pozwolą Ci uniknąć niepotrzebnej tragedii oraz spędzić bezpiecznie wakacje i czas wolny.

Rady dla wypoczywających nad wodą 
1. Najbezpieczniejsza jest kąpiel w miejscach odpowiednio zorganizowanych i oznakowanych, będących pod nadzorem ratowników WOPR lub funkcjonariuszy Policji Wodnej. 
2. Nie korzystaj z kąpieli w gliniankach, stawach, na żwirowiskach – mogą być bardzo zanieczyszczone, zarośnięte i głębokie; w razie zagrożenia nikt Cię nie usłyszy. 
3. Bardzo lekkomyślne jest pływanie w miejscach, gdzie kąpiel jest zakazana. Informują o tym znaki i tablice. Nie wolno też pływać na odcinkach szlaków żeglugowych oraz w pobliżu urządzeń i budowli wodnych (mostów, zapór, portów itp.) 
4. Przestrzegaj regulaminu kąpieliska, na którym wypoczywasz. 
5. Dobrze jest znać oznaczenia obowiązujące na kąpielisku: biała flaga – kąpiel dozwolona, czerwona flaga – kąpiel zabroniona, brak flagi – nie ma dyżuru ratowników. 
6. Jeśli Twoje dzieci są w wodzie, miej nad nimi ciągły nadzór (na moment nie spuszczaj ich z oka), nawet wtedy, gdy umieją pływać. Jedno zachłyśnięcie może się skończyć utonięciem. 
7. Obecność ratowników nie zwalnia rodziców lub opiekunów z obowiązku pilnowania dziecka. Odpowiedzialność za swoje dzieci zawsze ponoszą rodzice. 
8. Nie pływaj w wodzie o temperaturze poniżej 14 stopni Celsjusza, najlepsza temperatura to 22-25 stopni. 9. Nie pływaj w czasie burzy, mgły, gdy wieje porywisty wiatr. 
10. Nie skacz do wody, gdy skóra jest nagrzana po bezpośrednim kontakcie ze słońcem. Przed wejściem do wody skorzystaj z prysznica lub stopniowo ochlap klatkę piersiową, szyję i nogi – unikniesz wtedy wstrząsu termicznego, skurczu lub omdlenia. 
11. Nie przebywaj też za długo w wodzie, gdyż grozi to wychłodzeniem organizmu. Po wyjściu z wody trzeba się osuszyć i przebrać w suche ubranie. 
12. Nie pływaj w miejscach, gdzie jest dużo wodorostów lub wiesz, że występują zawirowania i zimne prądy. Pływaj w miejscach dobrze Ci znanych. 
13. Nie skacz do wody w miejscach nieznanych, gdy nie wiesz, jaka jest głębokość wody i jak ukształtowane jest dno. Może się to skończyć śmiercią lub kalectwem! Absolutnie zabronione są w takich miejscach skoki na tzw. główkę. Pamiętaj też, żeby nie popychać innych kąpiących się i wypoczywających. 
14. Nigdy nie pływaj po spożyciu alkoholu. 
15. Nie pływaj na czczo lub bezpośrednio po posiłku. 
16. Pamiętaj, że materac dmuchany nie służy do wypływania na głęboką wodę, daleko od brzegu, podobnie jak inne gumowe zabawki (np. koło, rękawki, pontony). 
17. Pływanie po zapadnięciu zmroku oraz w nocy jest bardzo niebezpieczne. 
18. Korzystaj jedynie z pewnego i sprawnego sprzętu pływającego. 
19. Na brzegu, szczególnie w słońcu, noś nakrycie głowy, smaruj się filtrami ochronnymi. Najlepiej opalaj się w ruchu, np. grając w piłkę. 
20. Jeżeli jesteś świadkiem udzielania pomocy człowiekowi wyciągniętemu z wody - nie przeszkadzaj ratownikom, nie komentuj ich działań, nie traktuj tej sytuacji instruktażowo. Tu toczy się walka o życie ludzkie. 
21. Bawiąc się w wodzie, nie zakłócaj wypoczynku innym. Zadbaj o czyste kąpielisko - nie wrzucaj do wody żadnych śmieci, butelek, papierków, opakowań. 
22. Nie krzycz nad wodą, nie rób niepotrzebnego hałasu, nie wzywaj pomocy dla żartu. Jeśli widzisz, że ktoś w wodzie lub na brzegu potrzebuje pomocy ratownika, najlepiej unieś obie ręce, krzyżuj i rozkładaj je nad głową. 
23. Podczas pływania kajakiem, łódką czy żaglówką, pamiętaj zawsze o założeniu dziecku kamizelki ratunkowej z kołnierzem, która musi być dopasowana do jego wagi i wzrostu oraz koniecznie zapięta. 
24. Dobrze jest wpisać do telefonu numer ratunkowy nad wodą - 601 100 100. W razie wypadku zadzwoń, podając miejsce zdarzenia, opisując sytuację, stan osób poszkodowanych i ich liczbę. Koniecznie podaj swoje nazwisko. Nigdy nie przerywaj pierwszy rozmowy z dyżurnym!

Upał to stan pogody, gdy temperatura powietrza przy powierzchni ziemi przekracza 30 st. C. W ciągu dnia, najwyższa temperatura występuje pomiędzy godziną 15 a 18, a nie jak się powszechnie sądzi - w południe, zaś największe promieniowanie UV notowane jest w godzinach 12-13.

Ochrona podczas upałów 
• dzieci i osoby starsze nie powinny wychodzić z domu, a jeżeli jest to niezbędne, to koniecznie z nakryciem głowy; • należy nawadniać organizm – pić dużo wody, najlepiej niegazowanej; 
• pod żadnym pozorem nie wolno zostawiać dzieci i zwierząt w zaparkowanym pojeździe. Temperatura w nagrzanym samochodzie może dochodzić do 50-60 °C; 
• należy ograniczyć opalanie, ponieważ zbyt długie przebywanie na słońcu jest szkodliwe dla organizmu, który łatwo może ulec przegrzaniu, a skóra poparzeniu. Należy przebywać na słońcu nie dłużej niż maksymalnie 2 godz. stosując przy tym kremy ochronne; 
• w ciągu dnia należy zamykać w domu okna i żaluzje, by ograniczyć napływ gorącego powietrza do pomieszczeń (szczególnie po stronie nasłonecznionej). Okna należy otwierać nocą, kiedy temperatura jest niższa – jeżeli oczywiście warunki bezpieczeństwa na to pozwalają; 
• należny unikać picia kawy oraz napojów zawierających duże ilości cukru – sprzyjają one odwodnieniu organizmu; 
• osoby przyjmujące leki, powinny być w kontakcie z lekarzem, aby sprawdzić jaki wpływ mają one na termoregulację i równowagę wodno-elektrolitową; 
• jeśli odczuwamy zawroty głowy, osłabienie, niepokój lub dotkliwe pragnienie i ból głowy, należy skontaktować się z dyspozytorem medycznym, dzwoniąc pod numer alarmowy. Jeśli to możliwe należy przenieść się w chłodne miejsce; 
• należny unikać skrajnych temperatur – osoby, które pracują w klimatyzowanych pokojach nie powinny od razu wychodzić na zewnątrz, gdzie panuje upał – może to spowodować szok termiczny, zwłaszcza u starszych i bardzo młodych ludzi; 
• będąc nad wodą należy pamiętać, że nie wolno gwałtownie wchodzić do niej bezpośrednio po opalaniu – zanim zaczniemy pływać, należy opłukać ciało wodą, do której wchodzimy i dopiero wtedy powoli się w niej zanurzyć; 
• będąc w podróży, należy częściej robić przerwy i odpoczywać w zacienionych miejscach, by złagodzić negatywny wpływ wysokich temperatur na koncentrację; 
• w upalne dni należy przygotowywać lekkie posiłki, bazujące na owocach i warzywach, które dostarczają organizmowi niezbędnych składników mineralnych i witamin, a unikać tłustych, smażonych i wysokokalorycznych dań, które dodatkowo obciążają i tak zmęczony upałem organizm; 
• należy unikać spożywania alkoholu, ponieważ sprzyja to odwodnieniu organizmu.
plik 1
plik 2
plik 3
plik 4
plik 5
plik 6
plik 7
plik 8
plik 9
plik 10
plik 11
plik 12
Data dodania: 2019-08-05 08:49:47
Autor: st. kpt. Michał Pokrzywa
<< Poprzednia strona Następna strona >>
Copyright © 2019 KP PSP Cieszyn